Monday, April 27, 2009

Jangan merungut dengan ujian itu..

1. Salam bloggers! hope korg sihat2 selalu ok?kat sini aku nak share sumting dgn u all sume..kate org "sharing is caring" rite?ecehhh.. ^_^

2. Sepanjang aku 6 semester di UKM ni, bagi aku semseter yg ke-6 (yg terakhir) ni lah semster yg paling mencabar dalam hidup aku.

3. Nape aku ckp cmni??well..aku akan listkan yg berlaku kat bwh ni ok? :


I- JANUARI --->> Aku kehilangan 2 insan yang paling aku kagumi di dunia ni. AL-FATIHAH kepada Arwah Mak Lang aku (Allahyarhamah Ramlah Binti Ali) dan juga kepada Arwah Uztaz aku mase sekolah rendah yang juga merangkap ayah kpd rakan baik aku (Asyraf) iaitu (Allaryarham Haji Che' Lah Bin Puteh)


II- FEBRUARI ---->> Fone (sony Ericson K770i) rosak teruk sbb terhempas- RM140 terbang~

dan paling mencabar.....


III- March--->>> Fone aku rosak semule.tp kali ni sbb kene air hujan mase tgh naik moto.seluar jeanz abis basah lecun.smpai basah fone dlm poket.- RM150 terbang lagii~
-------->>>> 25 march : Horrible accident in UKM. Muke bengkak teruk + luke2 n calar balar termasuk di bibir n pp!-Got 2 weeks MC by doctor..

IV- April ----->> idop aku tetibe jadi "down" sekejap sbb my laptop rosak teruk kat screen.mane x nye? nk siapkan tesis + asignment + study utk final!.then tetibe laptop rosak teruk. teke la brape harge?? RM300?RM400? no no no.. jawapannya = RM600. btw, tanx to my fren, Tok sorg pakar komputer yg tlg repair laptop aku. aku tny kat kedai korg nak tahu brape harge repair screen tu? = RM1000!!! cam aram kannn???

4.S ni ape yg terjadi kat aku sem ni..aku akui maybe ade dikalangan pembace blog ni yg lagi dasat ujiannye, but aku just nak share dgn korg.


5. Kalo lah aku accident patah riuk n teruk, for sure kene EXTEND. x ke haru namenye??berlaku dalam final sem..huhuhu..


6. Tapiii, sebagai manusia aku terima dgn hati terbuke ujian ALLAH SWT ni. at least aku masih dpt mengharunginya ^_^

7. Bagi aku setiap yg terjadi ade hikmahnye..Tuhan itu MAHA ADIL dan MAHA BIJAKSANA. ^_^ aku bersyukur kerane diuji dgn ujian sebegini yg melatih aku menjadi individu yg kuat in da future. ^_^

8. Million of tanx to Individu yg "bangunkan" aku sewaktu aku "terjatuh" :-

i) My family (tanx ibu + ayah!)
ii) Si dia (syg kamu!)
iii) My lecturer (terutame my supervisor tesis = MR NASIR SAUKANI )
iv) n MY FRENZZZZ!!!


tanx to all!!! Budi kalian akan dikenang smpai bile2..

9. ok got to gow. still ade perjuangan yg perlu diselesaikan lagi (exam lerr..ehhe). c u all in nextpost!salam!!! ^_^


MUHAMAD AFIQ ABDUL KARIM

7 comments:

hasni Jamali said...

(copy and paste from hasni's blog):

wah fiQ, betul ke ni? dalam senyap tu. dah meluahkan ke perasaan kasih dan sayang tu?hmmm....apa kata si bidadari itu?

tahniah!

afiq said...

to hasni :-

sayugia kemudiannya sang bidadari itu amat gembira dan tersenyum.hehehe

hasni Jamali said...

afiQ, mahu jadi pujangga pula ya?

wah, tahniah buat sang puteri, dan rajanya.

moga kalian sentiasa bersama. amin.

Anonymous said...

hahahhaha memang la i amik nursing tapi i takde lesen nurse lagi. hahahha i STUDENT lagi...

afiq said...

to hasni : tanx hasni..hehe

to aida : oic..kirenye coming soon jd nurse la ni..hoho.gewd2~

shahrilazuwan said...

salam... sedih aku baca cerita ko sepanjang sem ni... mmm, semua yang terjadi ni kita tak pernah nak duga akan berlaku kan... semua yang terjadi tu dah ditentukan tuhan... kita merancang, tuhan menentukan... walau apapun suka atau tak kita kena terima, kita kena hadapi... aku pun terlalu banyak kedukaan yang aku hadapi selama hidup ni... tapi satu yang buatkan aku selalu 'berdiri', matahari... setiap hari aku nak tgk matahari pagi bersinar... sebab tu lah setiap kali jatuh aku ingatkan diri... walau apapun yang berlaku pahit atau manis kita kena teruskan dan lalui... macam matahari, walau kadangkala hujan, matahari pasti akan muncul kemudiannya... k, thanks sebab ko sudi berkawan dgn aku walau terlalu singkat... lepas ni ko tak akan jumpa aku lagi untuk selamanya... aku akan berpindah ke sabah ikut keluarga aku... tak tahu berapa lama... k, selamat tinggal... jaga diri bebaik

afiq said...

to shahril:

tanx bace kisah aku tu.\

ko nak pindah sabah dah?

have a gewd new life kat sane ok! ^_^